Skill Oluşturma ve Düzenleme

Skill Oluşturme ve Düzenleme

Açıklama

Veritabanı

#1 - "MAGIC" Tablosunu anlama.
#2 - "MAGIC_TYPE" Tablolarını anlama.
#3 - Kendi skillerinizi düzenleme.

Client

#1b - "Skill_Magic_Main_us.tbl" tablosunu anlama
#2b - "Skill_Magic_Main_us.tbl" tablosunu düzenleme
#3b - "Skill_Magic1-9.tbl" tablolarını anlama

Veritabanı


Ders 1: "MAGIC" Tablosunu anlama.

MAGIC tablosu, içerisinde tüm skillerin barındığı tablodur.
Bu tabloda sadece skillerin temeli bulunur, skillerin etkileri ya da verdiği hasarlar MAGIC_TYPE tablolarındadır.

Bazı sütunların açıklamaları:
MagicNum: Skill'in ID'sidir - TBL'ler ve MAGIC_TYPE tablolarındakinin aynı olması gerekiyor.
EnName: Skillin adıdır, sadece veritabanı için geçerlidir & oyunculara Client kısmındaki (.TBL) isim görünür.
KrName: EnName ile aynı.
Description: Skill açıklamalarının yazdığı sütundur, oyunculara Client kısmındaki (.TBL) açıklama görünür.
BeforeAction:
Skill kullanılmadan önce gerçekleşen eylem.
TargetAction: Hedefinizde meydana gelecek eylemdir. (Skill'lerin çoğunda 0 olarak kullanılıyor.
SelfEffect: 0 yapın, sorun olmayacaktır.
FlyingEffect: Kullandıktan hedefe varana kadar efetki olan skillerin efekt kodudur. (Örnek: Mage 27 Skilli, Tüm Ok skilleri)
TargetEffect: Hedefe ulaştığında gösterilen efekttir, MAGIC_TYPE tablolarıyla bağlantılıdır!
Moral: Tam olarak ne işe yaradığı bilinmese de skill türlerine göre değişiyor. (AOE skilleri için: 10, Tüm Atak skilleri için: 7, Tüm partiyi etkileyen skiller için(Escape, Group Heal): 6, (Genellikle) Buff skilleri için: 4, (Genellikle) Heal skilleri için: 2...
SkillLevel: Skillin hangi level'da açılacağını belirleyen sütun.
Skill: Skill'in hangi skill bölümünde açılacağını belirler. (örnek: 1095 Karus Mage Flame, 1105 Karus Master Mage Flame, 2076 Human Rogue Assassin, 2086 Human Master Mage Assassin) (Başındaki 1 Karus, 2 Human skillerini gösteriyor.)
Msp: Skillin harcadığı Mana miktarı.
HP: Her zaman için 0.
ItemGroup: Skillin hangi itemi takarak kullanılacağını belirler. (Örnek: 0: Warrior-BP silahları, 1: Dagger'lar, 7: Bow'lar, 9: Tüm Item'larla kullanılır, 11: Stafflar...
UseItem: Skill kullanıldığında oyuncudan eksilecek Item'dır. Örnek : Stone of <Class>.
CastTime: Skilli kullanana kadar geçen süre. (Mage'in skill atarken yaptığı el hareketinde geçecek süre)
ReCastTime: Skill'in cooldown'ıdır. (Skill'in tekrar açılması için geçen süre)
SuccessRate: Skill'in başarı oranını belirler, örneğin fail vermemesi için 100 arada bir fail vermesi için 80.
Type1: MAGIC Tablosuna eklenen skilleri MAGIC_TYPE tablolarına yönlendirir. Örnek: 1 yaparsanız MAGIC_TYPE1 tablosuna da eklemeniz gerekir skilli.
Type2: Type1 ile aynıdır. Örneğin Ice skilleri. Mage skillerinin çoğu MAGIC_TYPE3 tablosuna eklenir. Bu nedenle Mage skillerinde Type1'i 3, Type2'yi 4 yaparsınız ve MAGIC_TYPE4'e de skilli ekleyerek yavaşlatmasını falan ayarlarsınız. (Umarım anlamışsınızdır.)
Range: Skilli maksimum kaç metre uzaktan kullanacağınızı belirler.
Etc: Ne işe yaradığı bilinmiyor.
Event: Skill'i görevle açmaya yarıyor. Örneğin 70+ skiller.


Ders 2: MAGIC_TYPE Tablolarını anlama:

MAGIC_TYPE tabloları skillerin etkileri & damage'leri için kullanılır.

MAGICTYPE_1-9 tablolarının açıklamaları:
MAGIC_TYPE1:
iNum: Skill'in ID'si.
Name: Skillin adı. Oyunculara Client kısmındaki (.TBL) isim görünür.
Description: Skillin açıklaması. oyunculara Client kısmındaki (.TBL) açıklama görünür.
Type: Genellikle 0, Priest attack skilleri için 1, Assassin defanstan etkilenmeyen skilleri için 2. (Yani asas 70, 40 skilleri)
HitRate: Her zaman için 100.
Hit: Verilecek hasar yüzdesi, Örnek: Blooding 400 (400% attack.).
AddDamage: Skillin bonus hasarı. Örnek %400 damage ve 150 additional damage gibi skiller.
Delay: Her zaman için 100.
ComboType: Her zaman için 0.
ComboCount: Her zaman için 1.
ComboDamage: Her zaman için 0.
Range: Her zaman için 0.

MAGIC_TYPE2:
MAGIC_TYPE1 ile aynı, tek farkı archer skillleri için (ve Throwing Knife).

MAGIC_TYPE3:
MAGIC_TYPE1 ile aynıdır.
Genellikle Mage skilleri ve Heal skilleri için kullanılır.

Özel Sütunlar:
Radius: AoE skilleri içindir. Burdaki sayı AoE skillerinin kaplayacağı alanı belirler.
Angle: Her zaman için 0.
DirectType: Tam olarak ne işe yaradığı bilinmese de, Asas yüzde skilleri için 9, mana silen skiller-mana potları için 2, diğer tüm skiller için 1.
FirstDamage: Skill ilk kullanıldığında verilecek hasar.
EndDamage: Zamanlı hasarda son verilecek hasar.
TimeDamage: Ayarlanan süre içinde verilecek hasar.
Duration: Vurulan skillin etkisinin kaç saniye süre düşmanda duracağını belirler. Örnek Nova atınca düşmanda kaç saniye etkili olacağı.
Attribute: Skillin içerdiği özel etki, örnek: stun: 3, fire: 1, ice: 2, poison: 6

MAGIC_TYPE4:

iNum, Name ve Description sütunları aynı.
Genellikle, bu tablo Buff / Debuff gibi skiller için kullanılır. Bu tablodaki değerler BuffType kısmına bağlıdır.
BuffType: Skill'in türünü belirler, Buff skilleri: 1, AC skilleri: 2, Attack'ı etkileyen (Massive, Wolf): 4, Attack hızını(Frenzy, Outrage): 5, Yürüme hızını: 6, Stat Bonus veren (Lion SC): 7, Resist skilleri için: 8, Illusion gibi skiller için: 9, Absoulte Power gibi skiller için: 10, Exp kazanımını artıran skiller için: 11
Radius: AoE skilleri içindir. Burdaki sayı AoE skillerinin kaplayacağı alanı belirler.
Speed: BuffType = 6 yaptığınızda, Yavaşlatan skiller için yürüme hızını belirler. (100: Normal yürüme hızı, 50, %50 yavaş yürüme)
AC: BuffType = 2 yaptığınızda, AC Bonus'u buradan ayarlayabilirsiniz.
ACPct: Bufftype = 2 yaptığınızda, skillin % kaç AC artıracağını buradan ayarlarsınız.
Attack: Bufftype = 4 yaptığınızda, skillin artıracağı atağı buradan ayaralarsınız.
MagicAttack: Bufftype = 10 yaptığınızda, skillin artıracağı Magic Attack yüzdesini ayarlarsınız. (Örneğin: Absolute Power Skill) Temel 100'dür, 110 yaparsanız +%10 magic attack verir.
MaxHP: Bufftype = 1 yaptığınızda, skillin HP'yi kaç artıracağını ayarlarsınız.
MaxHPPct: Bufftype = 1 yaptığınızda, skillin artıracağı HP yüzdesini ayarlarsınız. (Örneğin: Undying) Temel 100'dür, 160 yaparsanız +%60 hp verir.
MaxMP: Bufftype = 1 yaptığınızda, skillin MP'yi kaç artıracağını ayarlarsınız.
MaxMPPct: Bufftype = 1 yaptığınızda, skillin artıracağı MP yüzdesini ayarlarsınız. Temel 100'dür, 160 yaparsanız +%60 mp verir.
HitRate: Bufftype = 9, Şimdilik sadece Illusion skilli için kullanılıyor. MaxMPPct ile kullanımı aynı.
AvoidRate: Her zaman için 100.
Str: Bufftype = 7 yaptığınızda, Str Bonus!
Sta: Bufftype = 7 yaptığınızda, HP Bonus!
Dex: Bufftype = 7 yaptığınızda, Dex Bonus!
Intel: Bufftype = 7 yaptığınızda, Int Bonus!
FireR: Bufftype = 8 yaptığınızda, Fire Resistance!
ColdR: Bufftype = 8 yaptığınızda, Ice Resistance!
LightningR: Bufftype = 8 yaptığınızda, Lightning Resistance!
MagicR: Bufftype = 8 yaptığınızda, Magic Resistance!
DeseaseR: Bufftype = 8 yaptığınızda, Disease Resistance!
PoisonR: Bufftype = 8 yaptığınızda, Poison Resistance!
ExpPct: Bufftype = 11 yaptığınızda, EXP artışını değiştirebileceğiniz sütun. Örnek: Symbol of Warrior. (160 yaparsanız %60 daha fazla EXP kazandırır.)

MAGIC_TYPE5:
Genellikle Cure ve Res skilleri için kullanılır
Type: Cure tipi. (1 => DoT skiller için ; 2 => Debufflar için ; 3 => Res skilleri için kullanılır)
ExpRecover: Reslenecek EXP yüzdesi.
NeedStone: Res için gereken taş sayısını belirtir.

MAGIC_TYPE6:
Dönüşmeler için kullanılır.
Size: Dönüşülecek modelin boyutunu belirtir. (% olarak).
Transform ID: Canavar ya da NPC'nin ID'sini belirtir.
Duration: Dönüşümün süreceği süre uzunluğu.
MaxHP: Dönüşüm sonrası HP'yi belirtir, HP'nin değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
MaxMP: Dönüşüm sonrası MP'yi belirtir, MP'nin değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
Speed: Dönüşüm sonrası yürüme hızını belirtir, yürüme hızının değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
AttackSpeed: 'R' vuruşlarının hızıdır, değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalHit: Oyuncunun bu dönüşümle birlikte yapacağı maksimum damage'i belirtir.
TotalAc: Dönüşüm sonrası AC'yi belirtir, AC'nin değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalHitRate: Dönüşüm sonrası HitRate'i belirtir, HitRate'in değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalEvasionRate: Dönüşüm sonrası EvasionRate'i belirtir, EvasionRate'in değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalFireR: Dönüşüm sonrası Fire Resistance'ı belirtir, Fire Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalColdR: Dönüşüm sonrası Ice Resistance'ı belirtir, Ice Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalLightningR: Dönüşüm sonrası Lightning Resistance'ı belirtir, Lightning Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalMagicR: Dönüşüm sonrası Magic Resistance'ı belirtir, Magic Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalDeseaseR: Dönüşüm sonrası Disease Resistance'ı belirtir, Disease Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
TotalPoisonR: Dönüşüm sonrası Poison Resistance'ı belirtir, Poison Resistance'ın değişmemesini istiyorsanız 0 yapın.
Class: Her zaman için 1111.
UserSkillUse: Skilli kullanacak kişi user'sa, 1 olarak ayarlayın, NPC ise 0.
NeedItem: Scroll'un ID'si, 2 normal, 1 özel.
SkillSuccessRate: Her zaman için 0.
MonsterFriendly: Her zaman için 0.

MAGIC_TYPE7:
Bu tablo genellikle provoke ya da uyutma skilleri için kullanılır.
nIndex: Skill ID'si.
strNote: Açıklama, oyunculara Client kısmındaki (.TBL) açıklama görünür.
byValidGroup: Ne işe yaradığı bilinmiyor.
byNationChange: Canavarın ırkı Human'a çevrilecekse 2, Karus'a çevrilecekse 1, değişmeyecekse 0.
shMonsterNum: Skillden etkilenecek maksimum canavar sayısı.
byTargetChange: Skillden etkilenen canavarın durumu. (1 => Provoked ; 2 => Uyutma)
byStateChange: Ne işe yaradığı bilinmiyor.
byRadius: AoE skillin kapladığı alan.
shHitRate: Her zaman için 100.
shDuration: Skillin canavarda süreceği etki süresi.
shDamage: Canavara verilecek hasar.
byVisoin: Her zaman için 100.
nNeedItem: Skill atıldığında kullanılacak item ID'sini girin.

MAGIC_TYPE8:
Bu tablo her türlü Teleport skilleri için kullanılır.
Target: Kullanan kişi hedefe ışınlanacaksa 1 olarak ayarlayın.
Radius: Skilli kullanan kişinin alacağı maksimum mesafe.
WarpType: Kullanan kişinin ışınlanacağı hedef türü. ( 25 => PARTY'deki arkadaşına (YA DA genellikle 25) ; 12 => FRIENDLIST'den seçilmiş arkadaşa ; 1 => Respawn noktasına ; 21 => Canavara)
ExpRecover: Ne işe yaradığı bilinmiyor 0 olarak ayarlayın.

MAGIC_TYPE9:
Lupine Eyes, Stealth skilleri ve Summon skilleri için kullanılıyor (Emin değilim başka ne için)
ValidGroup: Ne işe yaradığı bilinmiyor. 0 olarak ayarlayın.
NationChange: Summon edilen canavarın hangi ırktan olacağını belirler. (1 => Karus ; 2 => El Morad ; 0 => Tarafsız)
MonsterNum: Summon edilen canavarın ID'si.
TargetChange: Ne işe yaradığı bilinmiyor.
StateChange: Ne işe yaradığı bilinmiyor.
Radius: AoE skillinin kapladığı alan.
HitRate: Ne işe yaradığı bilinmiyor. 100 olarak ayarlayın.
Duration: Kullanılan skillin etkinlik süresi.
AddDamage: Skilli kullanırken verilecek hasar (yalnızca Radius belirlerseniz çalışıyor!)
Vision: Emin değilim, 100 olarak ayarlayın.
NeedItem: Summon için gereken Item.

Ders 3: Kendi skillerinizi düzenleme:

-> Bazı sütunları nasıl dolduracağınızı bilmiyorsanız, benzer skillere bakarak yola çıkın.
-> Magic Attack'larına asla çok yüksek Damage vermeyin!
-> Aynı türden skilleri benzer skiller ile karşılaştırıp kontrol edin, hatta genellikle kopyala yapıştır yapın ki zamandan tasarruf edin.

Client
Açıklama:
Client bölümü Database'e oldukça benziyor, eğer DB kısmını anladıysanız Client kısmında da başarılı olursunuz.
Öncelikle GoatCheez & AKUMA KO TBL Editor'ü indirelim!
Download Link: http://rapidshare.com/files/212578364/KOTBLEXE.zip



Ders 1b: Skill_Magic_Main_us.tbl tablosunu anlama

Aslında hemen hemen MAGIC tablosuyla aynı, tüm sütunları DB'de yaptığınız gibi karşılaştırabilir ve düzenleyebilirsiniz.

Bunun dışında kısaca bilgi vermek gerekirse, TBL'deki hangi sütunun DB'deki hangi sütuna denk geldiğini yazayım.

Sütun 0 => MagicNum
Sütun 1 => EnName
Sütun 2 => KrName
Sütun 3 => Description
Sütun 4 => <Tam olarak ne işe yaradığı bilinmiyor, ekleyeceğiniz skill'e benzer bir skillden bakarak geçirin>
Sütun 5 => BeforeAction
Sütun 6 => TargetAction (Her zaman 0)
Sütun 7 => <Skilli bastığınız andaki sizin üstünüzde çıkan efekt için kullanılıyor.>
Sütun 8 => <Tam olarak ne işe yaradığı bilinmiyor, ekleyeceğiniz skill'e benzer bir skillden bakarak geçirin>
Sütun 9 => <Her zaman 0>
Sütun 10 => SelfEffect (Her zaman 0)
Sütun 11 => FlyingEffect
Sütun 12 => TargetEffect
Sütun 13 => <Tam olarak ne işe yaradığı bilinmiyor, ekleyeceğiniz skill'e benzer bir skillden bakarak geçirin>
Sütun 14 => Moral
Sütun 15 => SkillLevel
Sütun 16 => Skill
Sütun 17 => Msp
Sütun 18 => HP
Sütun 19 => ItemGroup
Sütun 20 => UseItem
Sütun 21 => CastTime
Sütun 22 => ReCastTime
Sütun 23 => <Her zaman 0>
Sütun 24 => <Her zaman 0>
Sütun 25 => SuccessRate
Sütun 26 => Type1
Sütun 27 => Type2
Sütun 28 => Range
Sütun 29 => Event

Ders 2b: Skill_Magic_Main_us.tbl tablosunu düzenleme

Az önce de dediğim gibi, DB ile hemen hemen aynı. Sütunların DB'deki gibi adı olmadığı için her zaman diğer sütunlarla karşılaştırarak yapın ve doğru sütunu düzenlediğinizden emin olun. Ayrıca, hiçbir .tbl'i Doğru Şifreleme Sistemini seçmeden kaydetmeyin.

Doğru Şifreleme Sistemini Seçme:
-> TBL Editor'ünüzden 'Düzenle' sekmesine tıklayın.
-> 'Şifreleme Sistemi'ne tıklayın' & 'Standart KO'yu seçin.

Daha sonra kaydedin ve çıkın.


Ders 3b: Skill_Magic1-9.tbl tablolarını anlama

Bu kısımda, {Part 1} Ders 3: MAGIC_TYPE1-9 tablolarını anlama bölümüne bakmanız yeterli olacaktır. Skill_Magic1-9 Tbl'leri, MAGIC_TYPE1-9 tabloları ile tamamen aynıdır.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski